Dana Horáková
POZRITE SA DEŤOM DO ZOŠITA .....📓📑
a pochopíte, prečo sa nevedia učiť!!!A POCHOPÍTE, PREČO SA NEVEDIA UČIŤ!!!
a pochopíte, prečo sa nevedia učiť!!!
Žiakom neukazujeme, ako a prečo sa píšu poznámky. Nepovieme, čo je nadpis a prečo je dôležitý. Nevyžadujeme v riadku písať na začiatku a skončiť bodkou. Nepovieme čo je odsek. Žiaci nevedia, prečo majú mať na každý predmet jeden zošit a nepísať všetky poznámky do jedného.
Keď učitelia diktujú poznámky, žiaci nevedia načo sú a čo s nimi robiť. Nechápu význam zapísaných informácií.
Lebo poznámky sú parádna vec. Ak sú prehľadné, cez prestávku stačí rýchlo prebehnúť očami a aj keď som sa neučil, voľačo si zapamätám a dokážem odpovedať.
Pozrite sa deťom do zošita! Ak sa budete ľahko orientovať v záznamoch, ktoré sú v zošitoch a nájdete tam použiteľné myšlienky z daného predmetu, všetko je na dobrej ceste. Ak je popísaná len každá druhá strana, chýba postupnosť, podľa nadpisu sa nedá určiť o akú tému sa jedná, je to problém. Chýba pevný bod, od ktorého by sa učenie mohlo odvíjať.
Vysvetlite základné údaje o poznámkach, jedno alebo dve učivá spracujte tak ako to má byť. A chvíľu kontrolujte, či sa písanie poznámok zlepšuje. Ak áno, zlepší sa aj prístup k učeniu a zlepšia sa výsledky v škole.
