Dana Horáková
Pýtajte sa na výsledky písomiek a testov! 📝
Kedysi bolo normálne, že pani učiteľka vyhodnotila písomku, oznámila známky a na hodine sa robila oprava diktátu, testu, kontrolovali sa správne odpovede a rozoberalo sa, čo je správne a čo je chyba.
Z nejakého divno-zvláštneho dôvodu sa to dnes nerobí. Z písomiek a testov sa stali tajné dokumenty, do ktorých nemôže nikto nahliadnuť. Čo je ešte horšie, ani samotní žiaci.
Tak si to predstavte! Napíšete písomku, dostanete známku. Ak jednotku, tak viete, že ste to mali dobre. Ale ak je známka horšia, nebodaj štvorka či päťka, tak neviete čo neviete. Nedozviete sa, ktorá odpoveď bola chybná, neviete aká mala byť správna odpoveď, neviete čo sa máte doučiť. Načo je teda také známkovanie? Komu slúži?
To je ako keby ste išli k lekárovi, pretože sa zle cítite a potrebujete vedieť čo máte robiť.
A lekár vám povie - máte zlé výsledky. Koniec. Viac sa nedozviete. Ako by ste sa cítili? Nervozita? Neistota? Strach a obavy? Presne takto sa cítia vaše deti po písomkách.
Nedajte sa odbiť, trvajte na tom, že chcete vedieť čo vaše dieťa na teste vedelo a kde robí chyby. Inak mu nebudete vedieť pomôcť a problém s učením bude pretrvávať.
Vieme aká je stupnica hodnotenia, ale nevieme, koľko vedomostí sa do jednotlivých stupňov zmestí. Má to zmysel?
