top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraDana Horáková

Nezávislosť a samostatnosť aj pri učení



Želaním asi každého rodiča je, aby si jeho dieťa (primerane veku) vedelo samé poradiť aj s domácimi úlohami, zapisovalo si pokyny učiteľa, pamätalo si základné informácie zo školy natoľko, že mama či oco nemusia pravidelne vyvolávať spolužiakom a zisťovať čo a ako.


Prečo píšem „aj“ s domácimi úlohami? Pretože v mnohých iných situáciách si deti poradiť vedia veľmi dobre. Kedy? Pri hre na tablete, počítači alebo mobile. Pri futbale alebo keď sa prevážajú na skateboarde. A prečo im to tak dobre ide? Lebo sa nedá spočítať, koľkokrát rovnakú vec opakujú a tak väčšinu úkonov robia viac-menej bezmyšlienkovite. A my ich za to chválime a hovoríme si, aké sú nadané.


Prečo však ten náš chudáčik nemá nadanie na čítanie, písanie, počítanie? Prečo sa musí trápiť s takými ťažkými úlohami, keď mu to nejde? Prečo chcú od neho v škole tak veľa?

Asi vás nepoteším, ale čítanie, písanie, počítanie je treba cvičiť oveľa oveľa viac, ako si myslíme. Od schopnosti čítať závisí dobrá známka z každého predmetu. Dosť veľká motivácia.


Ale najmä - schopnosť čítať,písať a počítať zabezpečí nezávislosť našich detí. Vieme my dospelí, čo to nezávislosť je?


Nezávislý = samostatný, slobodný, nebyť na nikoho odkázaný. Takže ak toto chceme pre svoje deti, musíme od nich chcieť, aby vedeli čítať. Inak neurobia samostatne nič, navyše budú pripútaní k niekomu, kto im bude s čítaním a „prekladaním“ textu pomáhať. Či budú môcť svojim pomocníkom aj dôverovať, to je otázne.

3 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

GRATULUJEME!

BE STUDY Bratislava Logo
bottom of page