Dana Horáková
CHCIEŤ JE VIAC AKO VEDIEŤ! 😯
Keď žiak v škole nevie, je to jasné. Neodpovie, alebo odpovie nesprávne.
Na to môže pedagóg aj rodič reagovať okamžite. Vysvetlí, objasní, nechá precvičiť a znovu preskúša. Problém je vyriešený, ak žiak prejaví záujem naučiť sa čo potrebuje.
Väčší problém je, ak žiak nespolupracuje. Nechce sa učiť. Nechce prijať informácie, ani vypočuť vysvetlenie. To vyzerá beznádejne.
V takejto situácii potrebujete zistiť, čo z učiva, ktoré robí aktuálny problém, ešte chápe a rozumie. Potom mu to ešte raz vysvetlite a nechajte ho robiť drobné cvičenia.
Spôsobíte, že dieťa nad úlohamí zvíťazí a získa istotu, že predsa dokáže učivo zvládnuť.
Nevadí, že obtiažnosť toho učiva je ľahšia. K ťažšej úlohe sa vždy pristupuje ľahšie zo situácie, ktorú žiak už zvládol a verí si. Vy nám neverte, vy to vyskúšajte.
