Rady a tipy ako sa správne učiť

Vyhledat
  • Dana Horáková

Na kvalitnú stravu, sme ochotní minúť dosť financií. Ani nevieme, či je bio, pretože to nezisťujeme. Niekto povedal, že je to dobré, tak je. Ok.

Kvalitné oblečenie je tiež dosť veľkou prioritou. Aby všetko ladilo, aby to deťom pristalo, aby boli trošku krajšie ako iné deti. Keď je tá vec označená logom známej značky, tak usúdime, že je to super. Prečo nie? Estetika je dôležitá.

Kvalitné vedomosti? Čo to je? Načo to je? Nemá to značku, nemá to chuť, nie je to vidieť. Naozaj? Vidíte, keď je spolužiak lepší, ako vaše dieťa. Zlé vysvedčenie vidia kompetentní, keď prideľujú body pri prijatí na strednú školu. Neschopnosť zvládať povinnosti a úlohy uvidia nadriadení v zamestnaní. Len preto, že absentujú vedomosti

Pre seba chceme to najlepšie. Pre svoje deti si želáme len to naj z naj.

Pritom im nedoprajeme pocit istoty, sebadôvery a sebaúcty, ktorý je možné vytvoriť len zvyšovaním vedomostí. Toto žiaden značkový obchod nepredáva.

BE STUDY, 0905 462 885, konzultacie@bestudy.sk

Priďte sa bezplatne pozrieť, poradiť, konzultovať!







4 zobrazení0 komentářů
  • Dana Horáková

"Vie to celkom dobre", hovorievajú rodičia o svojich deťoch. Napriek tomu dopadne písomka zle a známky sú mizerné.

Aby bolo učenie s deťmi efektívne a výsledky dobré, treba poznať základné informácie, ktoré skutočne pomôžu.

Narozdiel od dospelých, deti slobodne ukazujú, že nevedia. Nemaskujú, nezakrývajú, emóciám dajú voľný priebeh.

Pri učení s deťmi pozorujete nezáujem, hnev, v pol slove prerušia učenie, lebo treba piť a jesť a sťažujú sa na bolesť hlavy či brucha. Všetko je podľa nich veľká nuda. Čo s tým?


Ak sa deje toto, tak:

Hrbí sa nad učebnicou, nudí sa, hnevá sa, je mu zle? Pozrite čo sa učí a ukážte dieťaťu konkrétne veci, ktoré sa týkajú učiva. Učíte sa obojživelniky? Ukážte obrázok žaby, ropuchy, mloka alebo salamandry. Vysvetlite čo znamená - oboj-

(obojručný, obojstranný, obojživelník - žije na obidvoch miestach, aj na suchu aj vo vode).

Pobehuje žiak okolo učebníc a zošitov, nevie čo robiť, je popletený aj zmätený.

Toto sa stane, keď skočil na ďalšie učivo a to predchádzajúce ešte dobre nezvládol. Vráťte ho k učivu, ktoré sa učil ako predposledné, vysvetlite čo nevie, chvíľu nech trénuje a potom sa ľahko posunie ďalej.

Večná únava, hystéria pri učení v podobe plaču, neprimerané reakcie? To znamená, že dieťa nerozumie tomu, čo sa učí. Objasnite základné slová z učiva, vytvorte veľa príkladov zo života k danej téme. Výsledok bude väčšia ochota pokračovať v učení a lepšie výsledky.

BE STUDY, 0905 462 885, konzultacie@bestudy.sk

Vieme ako sa učiť! Príďte sa pozrieť aj poradiť sa :)



4 zobrazení0 komentářů
  • Dana Horáková

Neviem, kto je plne kompetentný rozhodnúť, že online učenie je v poriadku a sú dosiahnuté 100% výsledky.

Nikto z učiteľov, riaditeľov ani tých najvyšších manažérov nikdy online základnú ani strednú školu neštudoval. Rovnako nikto neabsolvoval žiadne vzdelávanie, ktoré by mu dalo mandát na online učenie. A nikto z kompetentných nemá skúsenosti s online skúšaním.

Učiť sa na žiakoch a naberať skúsenosti za pochodu, je nezodpovedné.

Pred kamerou pedagóg vidí, že žiak zíva, sníva, leží na stole alebo jednoducho nereaguje na otázky. Prečo to tak je a čo to znamená, učiteľ nevie. Je jasné, že ani nevie ako správne reagovať.

A tak sa mnohokrát nič neudeje. Učiteľ nedoplní vedomosti, ktorých absencia vyvoláva u žiaka rôzne neprimerané fyzické i duševné reakcie. Keď žiak nevie "o čom je reč", tak prestane vnímať a informácie ho obchádzajú. Jednoducho nemá vedomosti.

Preto písomka alebo test vyvolá reakciu. Citujem maturantku na gymnáziu: "V škole je fajn, ale keď sú písomky, lepšie je byť online." Prečo asi?...

BE STUDY, konzultacie@bestudy.sk, 0905 462 885

Potrebujete pomoc s učením? Príďte sa poradiť!



13 zobrazení0 komentářů
BE STUDY Bratislava Logo