Dana Horáková
Aj váš prváčik píše diktáty takto?

BE STUDY, 0905 462 885, konzultacie@bestudy.sk
POMÔŽEME! PORADÍME A NAUČÍME VÁS AKO NATO!
Aj váš prváčik píše diktáty takto?
BE STUDY, 0905 462 885, konzultacie@bestudy.sk
POMÔŽEME! PORADÍME A NAUČÍME VÁS AKO NATO!
BE STUDY, 0905 62 885, konzultacie@bestudy.sk
DOUČÍME! NAUČÍME! PRÍĎTE SA PORADIŤ!
Bude učenie ľahšie, keď každý žiak dostane tablet a informácie začne vnímať cez monitor? Bude mať vďaka technike vaše dieťa lepšie výsledky?
Vzdelaní študenti je to jediné kritérium, ktoré hovorí o kvalite školy.
Na doučovaní hovoríme žiakom, že ak potrebujú, môžu si informáciu nájsť na internete. A pozorujeme, ako si pomôžu.
Výsledok? Veľa z nich nevie zadať informáciu do vyhľadávača. Ďalší nevedia čo prečítať, keď sa im daná téma ukáže. Iní zase bezrozmyslu odpovedia, že to tam nie je.
Ďalšia úsmevná situácia vzniká, keď treba počítať. Skúsia kalkulačku, možno to bude ľahšie. Sledujeme ako bezhlavo stláčajú tlačidlá a pri výsledku 800 príde reakcia ôsmaka: "Ja to neviem prečítať!" Toto je len jedna situácia z mnohých. Ani neviem či sa hodí nazvať ju humornou :-(((((
Myslím si, že technika žiakov nespasí. Sú iné veci, ktoré treba meniť. Presviedčam sa o tom denne v mojej práci so žiakmi. Prejde veľa času, kým zmena k lepšiemu v školstve nastane.
Nečakajte na to pasívne pri svojich deťoch. Môžete čakať zbytočne!
BE STUDY, 0905 462 885, konzultacie@bestudy.sk
Problémy s učením zverte nám! Garancia výsledku!
... počúvam od rodičov, keď vyberajú školu pre dieťa. Dôležitým kritériom je, aby deti vedeli prezentovať (podávať informácie ďalším osobám, v ich prípade spolužiakom). Potrebná vec, slabšia skutočnosť!
Keď sedí žiak oproti mne, pýtam sa v duchu: "Kam sa podela tá schopnosť prezentovať, o ktorej všetci hovoria? Vedel to niekedy?
Ukazuje sa, že dieťa nevie povedať súvislú myšlienku. Znovu a znovu začína vetu, ale ucelená myšlienka z jeho úst nevychádza. Ako prezentuje v škole?
Asi tak, že doma pomáhajú rodičia vytvoriť obsah prezentácie, prepíšu na počítači, vložia obrázky a v škole prácu žiak odovzdá. Dobrá známka zaručená. Keď príde na "lámanie chleba", už to také ružové nie je.
Prezentovať môžeme len to, čo poznáme, máme dosť vedomostí, vieme "o čom je reč". Potom aj myšlienky zrozumiteľne plynú, každá veta má jasný začiatok aj koniec. Ak to tak nie je, pôsobíme nevzdelane, zmätene, nedôveryhodne!